نهضت توحیدى

هو الاول و الآخر والظاهر و الباطن

نهضت توحیدى

هو الاول و الآخر والظاهر و الباطن

طبقه بندی موضوعی

تفکر توحیدی۳

پنجشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۰ ب.ظ

توحید یعنی رهائی ازعبودیت، اطاعت و تسلیم غیرحق. هر کجا که ازحق پیروی نشود و حکم الله جاری نگردد، به معنای اطاعت و جاری شدن کلام غیرالله است و این عین شرک ورزیدن و اطاعت غیر حق می باشد.

توحید یعنی گسستن بندهای اسارت نظام های بشری . کلمه ی توحید شامل نفی هر آن چه غیر حق، می باشد که؛ لا اله الا الله

حکومت اسلامی عین توحید است. حکومت اسلامی یعنی اجرای کامل و تمام احکام الهی در جامعه و نفی هر چه غیرحق است، به عبارت دیگر، حکومت اسلامی یعنی تحقق لا اله الا الله درعمل؛ بنابراین انقلاب اسلامی که برای همین منظور پاگرفته است، ظهور توحید است و برای تکامل این ظهور و تحقق عینی اهداف انقلاب اسلامی باید به استقبال زحمات و خطرات رفت که  توحید یعنی استقبال از زحمات و خطرات.

بدون فهم درست و پایبندی عملی و عقیدتی به توحید، وعده های الهی محقق نخواهد شد. لذا تحقق وعده ی الهی مبنی برارث برندگی مستضعفین، زمین را، مستلزم پایبندی عقیدتی و عملیِ امت به اصول و مبانی توحیدی اسلام است. عقاید ناب توحیدی باید سازنده ی شخصیت امت بوده و در عمل نیز ظهور توحید باشند. توحید عملی به معنای ظهور توحید در عمل می باشد. به معنای عملی و کاربردی بودن توحید است. به عبارت دیگر، توحید تنها اعتقاد به وجود خدائی واحد از نظر تعداد نیست ( خدائی که یکی است و دوتا نیست! )، بلکه توحید در وجود انسان و جامعه جاری می گردد تا جائی که آن را عین خود می کند و این تنها از راه اعتقاد وعمل به شریعت حق ممکن می گردد و اینجاست که ارکان شریعت غیرحق (بشری) عین شرک شمرده می شوند، چرا که اعتقاد به مبانیِ غیرالهی و عمل بر طبق آن ( یعنی اعتقاد داشتن وعمل بر طبق کلام غیر از حق ) می باشد که به معنای نفی عقیده و عمل الهی است، تحقیر و توهین به شریعت نازله می باشد.

هر جا اسلام باشد، ردّ ارکان نظام سلطه ی جهانی هم در آنجاست . چرا که توحید در خود نفی شرک را دارد و نظامات غیرالهی عین شرک به خدایند. شرک به خدا در عقاید و در حوزه ی عمل، یعنی عدم اعتقاد به ارکان توحید عملی. یعنی تعطیل کردن احکام الهی، یعنی کنار گذاشتن توحید.

توحید یعنی شکستن طلسم ترس از قدرتهای شیطانی. فرد و جامعه ی مؤمن و موحد بر سر توحید غیرت دارد و شجاع است. ترس با  توحید منافات دارد و توحید از آنِ ترسوها نمی باشد. حکومت اسلامی و جامعه ی موحد در پناه شجاعت ایمانی و تکیه ی بر قواعد و سنن الهی بنا خواهد شد. اسلام بزدل ها برای دشمنان و ارکان نظامات غیرالهی خطری ندارد! اسلام سازش کار از توحید خالی است. توحید نفی اضافات و نفی طاغوت است، جمع توحید و شرک چگونه ممکن خواهد بود؟!

بنابر این می توان بدین نکته ی اساسی رسید که  اصلی ترین توطئه ی دشمنان داخلی و خارجی پیاده نشدن اسلام ناب است. به عبارت دیگر، جبهه ی نفاق با رویکردی به ظاهر اسلامی و حقیقتا در تضاد با توحید، به یاری جبهه ی کفر و شرک جهانی پرداخته و عمق استراتژیک این جبهه ی متحد، پیاده نشدن اسلام ناب است.  ( دلیل اصلی مخالفت ها با تشکیل دولت اسلامی ).

توحید یعنی تکیه بر اقتداراتی که خداوند در نهاد بشر قرار داده است و از او همچون فریضه ای تخلف ناپذیر خواسته است. توحید یعنی کشف حقیقت انسان درمیدان عمل و این تکلیفی است که خالق انسان از او طلب دارد و حق و نیاز انسان است.

والسلام.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۷
فرزانه یزدانی

تفکر

توحید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی